Σάββατο 13 Σεπτεμβρίου 2014

Συγκλονιστική συνέντευξη του κορυφαίου Αλβανού λογοτέχνη Maks Velo: «Είμαι αντι-ισλαμιστής, οι μόνοι τίμιοι σ' αυτή τη χώρα είναι οι Ορθόδοξοι και οι Έλληνες»


Ο Μακς Βέλο μία από τις σπουδαιότερες προσωπικότητες της Αλβανίας, με ορθόδοξο πολιτισμό και σκέψη, πριν από μερικές μέρες έδωσε μια συνέντευξη, τμήμα της οποίας παραθέτουμε παρακάτω. Οι σκέψεις του έφεραν αρκετές αντιδράσεις αλλά είναι ένας ελεύθερος άνθρωπος και δεν φοβάται τίποτα γιατί έζησε τα χειρότερα κατά τον κομμουνισμό. Παρουσιάζουμε, στη συνέχεια, κάποιες από τις… σκέψεις του που ενδιαφέρουν τους φίλους της ιστοσελίδας μας:


Είστε αντι-Γκέγκης (Γκέγκηδες = Οι βόρειοι κάτοικοι της Αλβανίας) κ. Βέλο;

- Είμαι αντι-βόρειος και όχι αντι-Γκέγκης. Όταν ήμουν μικρός δίπλα στο σπίτι μου ήταν ένας ιδιόκτητης δύο μαγαζιών που ονομαζόταν ''τα μαγαζιά του Γκέγκα''. Ο ιδιόκτητης ήταν ένας σοφός γέροντας, αγαπητός και καλόκαρδος, έτσι θα παραμείνουν στην σκέψη μου οι Γκέγκηδες. Ως τα ρόδια με το κόκκινο υγρό μέσα τους και πολύ όμορφα για να ζωγραφίσεις ήρεμες φύσεις. Τα ρόδια ίσως και να εκπροσωπούν τους Γκέγκηδες. Συνεχίζω να ζωγραφίζω εδώ και πενήντα χρόνια τις γυναίκες τους, είναι αυτό που με συνδέει απευθείας με τους ομηρικούς χρόνους. Τώρα ας μιλήσουμε για τον βορρά. Στην Φους–Κρούγια, είδατε πως όταν ο Μπούς επισκέφτηκε την Αλβανία του έβγαλαν το ρολόι για να μην το κλέψουν οι Φουσκρουγιώτες;
Το Λάτσι; Έχουν πέσει και καταστραφεί τουλάχιστον 36 κολόνες υψηλής τάσης, πως είναι δυνατόν; Οι φόνοι και την ημέρα των εκλογών στις 23 Ιουνίου του προηγούμενου έτους; Κάνε μια λίστα από εγκληματίες που έχει στο Λάτσι, Φουσκρούγια, Λιέζα (Αρχαία Λισσός), Σενγκινι, Ρεσένι, Μπαϊράμ Τσούρι κ.α, κ.α. Η Σκόδρα είχε 10 φόνους κατά το πρώτο εξάμηνο, κανένα στην Κορυτσά. Εθνικοί και διεθνείς εγκληματίες. Πόσοι από τα βόρεια της Αλβανίας είναι στις αλβανικές και ξένες φυλακές; Ο βορράς έχει γίνει ο τρόμος της Ευρώπης.
Το Ντουκαγκίνι έχει φυτέψει 115.000 ρίζες κάνναβης, επιτέθηκαν στην αστυνομία και έριξαν το ελικόπτερο. Στο Κούκεσι δεν πληρώνουν το ηλεκτρικό ρεύμα, εμείς το πληρώνουμε γι’ αυτούς. Στην Λούρα έχουν κόψει όλο το δάσος. Η Τροπόγια έχει πάνω από 150 φόνους, έχουν κλέψει και Τράπεζα στην Αγγλία. Βάλαμε έναν Βόρειο, τον Μπερίσα, και μας κατέστρεψε.
Δύο είναι οι βασικοί δείκτες: Το έγκλημα και η επιθυμία για εργασία. Αυτό βγάζει και το σύνολο. Μετά να μου απευθύνεις και την ερώτηση. Τώρα σας κάνω εγώ μία: πόσοι από τους βόρειους είναι Γκέγκηδες; (Εδώ είναι πως όλοι στην ουσία είναι Τούρκοι).

Είστε αντι-μουσουλμάνος;

- Ναι, είμαι, αντι-μουσουλμάνος. Είμαι εδώ και 500 χρόνια. Ήμουν πολεμιστής δίπλα στον Σκεντέρμπεη και έχω σκοτωθεί από τις τουρκικές ορδές. Το Ισλάμ δεν έχει έρθει ως αποστολική θρησκεία, ειρηνικά στην γη της Αρβανιτιάς. Το Ισλάμ είναι θρησκεία που έχει διαδοθεί με την βία. Το Ισλάμ το έφεραν οι οθωμανικές Ορδές. Το σημείωσα με μεγάλο Ο, γιατί αυτές ήταν ανήκουστες ορδές. Η Ευρώπη έχει ακούσει για τις ορδές του Τζένγκις Χαν [σσ ο πατέρας του Μογγολικού έθνους], αυτοί όμως ήταν πιο ξακουστοί. Αυτοί ήθελαν να γονατίσουν την παλαιά Ήπειρο, τον πιο προηγμένο πολιτισμό. Η βλάβη τους ήταν τεράστια. Και ιδιαίτερα σε μας. Οι Οθωμανοί επί 500 χρόνια μας κατέστρεψαν και μας ερήμωσαν. Για το λόγο αυτό είμαστε έτσι και δεν μπορούμε να συνέλθουμε. Το Ισλάμ σήμερα είναι η μόνη θρησκεία της βίας. Από το Αφγανιστάν στην Λιβύη. Όλη αυτή η έκταση δεν μπορεί να [βρει] ηρεμία. Και τρομοκρατεί τον κόσμο. Οι Κοσοβάροι τζιχαντιστές μας έχουν ταπεινώσει με το άγαλμα θηρίο του Σκεντέρμπεη. Αυτό δεν θα τους το συγχωρήσω ποτέ. Έχουν 500 χρόνια που μισούν τον Ήρωα μας. Αλλά δεν θα μας χωρίσουν ποτέ από αυτόν. Γιατί αυτός είναι η εγγύηση μας που μας ενώνει με την Ευρώπη και τον χριστιανισμό.
Για το λόγο αυτό θέλουν να κόψουν την σχέση αυτή. Αυτοί μισούν και προσβάλουν την Μητέρα Τερέζα, που είναι η αγία μας, η μεγαλύτερη φιλόσοφος. Αυτοί θέλουν να καταστρέψουν τα πάντα, όσα έχουν σχέση με την χριστιανική πολιτιστική κληρονομιά. Εάν δεν ήταν αυτοί, η Αλβανική γλώσσα δεν θα ήταν μία από τις πέντε γλώσσες στην οποία μεταφράστηκε η ανακήρυξη του Χαλιφάτου.
Ο Λαβντερίμ Μουχατζέρι, πρώην μουσουλμάνος Κοσοβάρος, μαζί και 120 τζιχαντιστές από το Κόσοβο. Και αυτοί από τα Σκόπια και την Αλβανία. Το Ισλάμ με τρομάζει, απότομα έχει επιστροφές σε περιοχές σκοτεινές, τρόμου και ανήκουστης αγριότητας. Καμία φορά δεν ξέρουμε τι φέρνει.

Το Ισλάμ δεν δίνει καμία εγγύηση. Εγώ θέλω και εκτιμώ τις φιλειρηνικές θρησκείες. Όταν το Ισλάμ θα γίνει κάτι τέτοιο, δεν θα είμαι πια αντι-ισλαμιστής……..

Έπειτα από τις πολλές αντιδράσεις και τα πολλά άρθρα εναντίον του, μετά τις παραπάνω δηλώσεις, απάντησε:

«Δεν είναι ιεροσυλία να πεις ότι σκέφτεσαι.
Στην πραγματικότητα εγώ τις περίμενα αυτές τις αντιδράσεις. Η αλήθεια είναι πως τα έχω πει και νωρίτερα αυτά τα πράγματα, για την αλήθεια έχω 20 χρόνια που τα λέω. Δεν αποτελεί ιεροσυλία να πεις ότι σκέφτεσαι, όταν αυτό βασίζεται στην πραγματικότητα, στα δεδομένα και τους αριθμούς. Είναι ψέμα να πεις πως το Ισλάμ γενικά έχει φέρει παλινδρόμηση, καθυστέρηση της προόδου; Έτσι και οι βόρειοι Αλβανοί σε σχέση με την εγκληματικοποίηση της κοινωνίας».
«Όσοι βρίζουν, ιδιαίτερα από τον βορρά, λένε αυτό το πράγμα: Να μας δεχτείτε όπως είμαστε, μαζί με το έγκλημα που παράγουμε. Με την ανεπισημότητα, το κλέψιμο της ενέργειας, την παράνομη οικοδόμηση και ότι άλλο παράνομο. Οι δείκτες των εγκλημάτων, ο όγκος και η ταχύτητα τους μιλάνε από μόνα τους. Χωρίς αμφιβολία υπάρχουν πολλοί λόγοι, αλλά αυτή είναι η αλήθεια και εγώ είμαι με την αλήθεια. Δεν μπορούμε να κρυφτούμε πίσω από λογοπαίγνια και τεχνητές κατασκευές. Ας πάρουμε να μετρήσουμε με τι κόσμο έχουν γεμίσει οι φυλακές των άλλων χωρών, Ιταλία, Ελλάδα, Αγγλία κ.α μέχρι και στην Αμερική μιλάνε για το έγκλημα που προέρχεται από τον βορρά της χώρας».

Παρακάτω αναφέρει τα εξής:

«Είδα τις αντιδράσεις σας. Μου φέρνετε παραδείγματα όπως το Λάτσι που είναι βόρεια αλλά είναι καθολικοί, γιατί έχει εγκληματικότητα εκείνη η πόλη; Αυτό είναι εκτός πλαισίου. Εγώ δεν έχω εξομοιώσει δύο πράγματα, γιατί θα μπορούσαν να βρεθούν παραδείγματα για να αντικρούσουν όσα είπα. Το πρόβλημα είναι αυτό: ας πάρουμε έναν χάρτη της Αλβανίας και να βάλουμε από μία τελεία, βελόνα, όπου έχει φυτευτεί και φυτεύεται η κάνναβη, τα ναρκωτικά στην χώρα αυτή. Σας διαβεβαιώνω ότι δεν θα τα βρείτε σε καμία ορθόδοξη περιοχή.
Γιατί; Γιατί έχουν πολιτισμό, για την μόρφωση και τον τρόπο ζωής, έχουν αφιερωθεί στην εργασία, στον ιδρώτα τους. Αυτό με κάνει εμένα να είμαι εναντίον των άλλων θρησκειών. Ας πάρουμε το Λαζαράτι, ένα χωριό σε μία περιοχή με ορθόδοξα χωριά της ελληνικής μειονότητας. Κανένα από τα χωριά αυτά δεν έχει ασχοληθεί με την κάνναβη. Οι δυσκολίες και η μορφολογία εδάφους κ.α είναι το ίδιο αλλά αυτοί έχουν αφιερωθεί στην εργασία, το εμπόριο, την αγροτική ζωή κ.α Τώρα μια και εγώ λέω την αλήθεια είμαι αντι-Αλβανός; Όχι κύριοι…»


* Ο Maks Velo έχει γεννηθεί στο Παρίσι στις 31 Αυγούστου του έτους 1935. Μετά την γέννηση του η οικογένεια του επέστρεψε στην Αλβανία, στην πόλη της Κορυτσάς όπου και ο ίδιος πέρασε την παιδική του ηλικία. Ο τόπος καταγωγής των γονέων του είναι η Δάρδα (ελληνικό χωριό). Αφού τελείωσε το γυμνάσιο σπούδασε στην Πολυτεχνική Σχολή. Ειδικεύτηκε στην Αρχιτεκτονική. Κατά το έτος '78-'79 φυλακίστηκε και καταδικάστηκε σε 10 χρόνια φυλάκισης. Έχει γράψει πολλά λογοτεχνικά έργα, μυθιστορήματα, ποιήματα. 

pelasgoskoritsas – hellasforce.com
* Οι επισημάνσεις είναι δικές μας.

Σημείωση από Βλαχόφωνοι Έλληνες: 
Πράγματι, στη Δάρδα αναφέρεται το επώνυμο Βέλιος, βλ. Εδώ.
(Από το βιβλίο του ΠΑΠΑ-ΣΠΥΡΟΥ Ν. ΖΕΓΚΟΥ, ''Βιογραφία Πολυκάρπου του Δαρδαίου Μητροπολίτου Λαρίσης'')

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η κόσμια κριτική και η ανταλλαγή απόψεων μεταξύ των σχολιαστών είναι σεβαστή. Σχόλια τα οποία υπεισέρχονται σε προσωπικά δεδομένα ή με υβριστικό περιεχόμενο να μην γίνονται. Τα σχόλια αποτελούν καθαρά προσωπικές απόψεις των συντακτών τους. Οι διαχειριστές δεν ευθύνονται σε καμία περίπτωση για τυχόν δημοσίευση υβριστικού ή παράνομου περιεχομένου στα σχόλια των αναρτήσεων.Τα σχόλια αυτά θα διαγράφονται με την πρώτη ευκαιρία.